dinsdag 3 april 2018

Project 2018, een update...

En hoever ben jij met je project?

Door Anja Wens:

Het eerste kwartaal van dit jaar zit er alweer bijna op. Ik heb al bijna drie maanden vastgelegd in mijn Project2018.
Zoals je kunt zien in de galerie gebruik ik per maand een vaste layout voor mijn pagina's. Dit doe ik niet uit de losse pols. Ik gebruik een template om mijn foto's en andere elementen te plaatsen. Door met een vaste indeling te werken, krijg je rust en eenheid in je Project2018. Daarnaast kun je ook sneller werken als je niet voor iedere pagina opnieuw een layout hoeft te verzinnen. Deze keer wil ik daarom wat dieper ingaan op het werken met templates. 




Veel digiscrappers gebruiken templates als ze beginnen en gaan later vrijer werken. De houvast is fijn en je leert veel van templates over hoe je een pagina kunt indelen. Voor een mooie pagina is het belangrijk dat je foto's en elementen in goede balans met elkaar plaatst. Bij een template is dat denkwerk al voor je gedaan. 

Maar... ben je net als ik en bepaal je graag zelf je indeling, dan zul je weinig tot niet met templates werken. Ook dan kan het heel leuk en uitdagend zijn om een vooraf vastgelegde indeling te gebruiken.  Bovendien kun je met een goede template jezelf heel wat werk uit handen nemen. 


Nog nooit met templates gescrapt of ben je op zoek naar tips, neem dan eens een kijkje bij onze digiscrap workshops. Deze gaat over het gebruik van een template:



https://digiscrap.nl/digiscrap-workshop/het-gebruik-van-een-template/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten